Kako izbrati pravo poslovno darilo

Ob omembi daril in obdarovanja velika večina ljudi najprej pomisli na veselje, srečo, otroško vznemirjenost ter radovednost, kaj neki se skriva pod darilnim papirjem ali v škatli s pentljo. V zasebnem življenju so lahko darila na moč raznovrstna – zabavna, žgečkljiva, uporabna, doma narejena ali zelo draga, v poslovnem svetu pa morate biti pri izbiri daril bolj previdni. V njih je namreč več simbolike, saj predstavljajo vrednote podjetja, izražajo spoštovanje do poslovnih partnerjev, izkazujejo naklonjenost in pomembno prispevajo k vzpostavitvi, vzdrževanju in izboljšanju poslovnih odnosov. Če izberete napačno darilo, lahko poslovnega partnerja nehote užalite oziroma mu darilo prenese popolnoma napačno sporočilo. Po drugi strani pa se lahko z dobro izbranim darilom dvignete nad povprečje poslovnih daril in svojim poslovnim partnerjem pokažete, da jih cenite in spoštujete.

Prvo pravilo: bodite izvirni!

Najpogostejša napaka pri izbiri poslovnih daril je, da nimajo nobene povezave s podjetjem. Z izbiro poslovnih daril podjetje pokaže, kako razmišlja, kaj v podjetju cenijo in kakšne so njihove vrednote, lastnosti oziroma filozofija podjetja. Blok in plastičen kemični svinčnik z logotipom podjetja imata povsem drugačno sporočilnost kot skrbno sestavljena košarica izbranih dobrot iz različnih delov Slovenije, zavitih v okolju prijazne materiale. Iskanje izvirnih idej za darila zahteva precej časa, pomembno pa je tudi dobro poznavanje poslovnih partnerjev, njihovih hobijev in okusa.

Ne vrednost, pomembno je sporočilo

Si predstavljate, da direktorju podjetja, s katerim uspešno sodelujete in za katerega veste, da obožuje golf, podarite dve karti za njegovo priljubljeno igrišče? Ljubitelju penin s pomočjo sommeliera napolnite karton s šestimi posebnimi steklenicami, navdušenemu tekaču podarite tekaško majico in štartnino za enega od maratonov v bližnji prihodnosti? S tem jim boste dali vedeti, da jih poznate, da veste, kaj imajo radi, in predvsem, da ste si vzeli čas in poiskali darilo prav zanje. To se jim bo nedvomno vtisnilo v spomin bolj kot pa še eno potiskano darilo iz kataloga.

Darilu dodajte zgodbo, ime ter osebno voščilo

Če boste darilu dodali zgodbo, bo takoj postalo nekaj posebnega, če pa ga lahko pri tem še personalizirate, bo postalo tudi bolj osebno. Zgodba je lahko povezana z nastankom darila, njegovo povezanostjo s podjetjem, filozofijo, prelomnicami v poslovanju ali zgodovino. Osebno noto darilu da ime obdarjenca na darilu, če se smiselno in stilsko ujema z darilom. Vedno bolj so spet cenjena tudi osebna, ročno napisana voščila z unikatnim tekstom, ne le z nečitljivim podpisom pod natisnjenim besedilom voščila, po možnosti v devetih jezikih. Nekatera darila lahko potiskate z imenom svojega podjetja, logotipom ali sloganom, a pri tem bodite zelo previdni. Včasih je bolje pustiti darilo brez potiska ali svoj logo oziroma slogan dodati na manj vidno mesto, še bolje pa je, če je napis na embalaži ali v čestitki.

Ne pozabite na »ljudi v ozadju«

Ko se boste lotili oblikovanja seznama ljudi, ki jim nameravate obdariti, pomislite tudi na tiste, ki niso odločevalci, a so vseeno tesno povezani z vami. V to skupino spadajo poslovne sekretarke, vodje oddelkov, izvajalci na terenu, različni referenti in drugi. Vsak direktor je zadovoljen, če poslovni partnerji cenijo njegove zaposlene in imajo tudi do njih partnerski odnos. Darila zanje naj bodo nekoliko skromnejša, a vseeno skrbno izbrana. Tak pristop vam lahko v prihodnosti odpre dodatna vrata, pospeši marsikatero zadevo ali celo prevesi jeziček pri izbiri v vašo korist.

Postavite jasne finančne okvirje

Pri darilih naj velja pravilo »manj je več«. Več kot cena veljata izvirnost in pozornost, poleg tega pa morate upoštevati tudi dovoljene finančne okvirje za vrednost daril. Pri obdarovanju fizične osebe, ki s podjetjem ni v delovnem razmerju, se v davčno osnovo ne štejejo posamezna darila, ki ne presegajo 42 EUR oziroma skupna vrednost vseh daril od istega darovalca ne presega 84 EUR. Če torej ne želite, da bi vaši obdarovanci zaradi prejetih daril plačali davek, naj vrednost podarjenega ne presega 42 EUR. Tudi ko kateri od treh dobrih mož v decembru obdari otroke zaposlenih, ta darila ne smejo presegati vrednosti 42 EUR, otroci pa lahko v »službenega« Miklavža, Božička in dedka Mraza verjamejo le do svojega 15. leta.

V podjetju pravočasno sestavite seznam daril ter »darilni« proračun, preverite pa tudi omejitve, ki jih imajo glede prejetih daril v podjetjih, s katerimi sodelujete. Meja med pozornostjo in podkupnino je včasih zelo tanka, obdarovance pa lahko s predragim darilom postavite v neprijeten položaj ali jim celo nakopljete dodatne stroške.

Delite s prijatelji