»V tujino se odpravite šele, ko ste doma najboljši.«

Prvi na vasi, prvi v mestu

Tuji trgi le redke prišleke sprejmejo odprtih rok. Večina podjetij, ki se odloči za širitev v tujino, se sreča z ostro konkurenco, mnogimi neznankami delovanja trgov v posameznih državah ter presenečenji, na katera pred širitvijo morda sploh niso pomislili. Zato je nasvet, ki so ga pred svojim prebojem v tujino upoštevali tudi v podjetju Brinox d.o.o., nadvse koristen: »V tujino se odpravite šele, ko boste doma najboljši in dovolj močni za vse izzive tujine.«

Kako so se svoje poti v tujino lotili v podjetju Brinox d.o.o.?

Brinox d.o.o. je inovativno evropsko družinsko podjetje, specializirano za področje personaliziranih procesnih rešitev in izdelavo vrhunske strojne opreme za kompleksne potrebe farmacevtske, prehrambne in kemijske industrije. Njihov nasvet podjetjem, ki načrtujejo preboj na tuje trge, je:

»Izdelajte previdno oceno trga in pred odločitvijo zberite čim več informacij. Dobra naložba so tudi osebni posveti s potencialnimi strankami in njihovi odzivi. Natančno je treba poznati odgovore na vprašanja: kaj, kako, s kom, kdaj in zakaj. Pomembno je, da si natočite čistega vina, pa čeprav so dejstva neprijetna, ob tem pa moramo izpostaviti tudi pomembnost ravnotežja med vizijo in poslanstvom. Na koncu pa je odločitev vedno veliko lažja, če že imamo konkretno povpraševanje iz tujine.«

Korak, ki zahteva pogum, trezno glavo in veliko izkušenj

»Poznamo vse pomembne faktorje uspeha na domačem slovenskem trgu. Prodor na druge trge pa je povezan z mnogimi neznankami, ki se jih deloma le naučimo na osnovi konkretnih izkušenj.«

Na razmere, ki vladajo na tujih trgih, se podjetje nikoli ne more stoodstotno pripraviti, lahko pa poskrbi, da si že na domačem trgu nabere čim več izkušenj in skuša predvideti vse možne scenarije, ki se lahko zgodijo v tujini. Sem spada tudi natančno poznavanje strank ter njihovih zahtev, potreb in pričakovanj.

Je za uspeh dovolj le kakovosten izdelek?

»Inženiring zmeraj vsebuje tudi svetovalne elemente. Dejansko je naše inženirsko znanje odločujoči faktor uspeha, ker predstavlja konkretno materializacijo koristi za stranke v specifičnih situacijah.«

Zgolj kakovostni izdelki oziroma storitve niso zagotovilo, da bo podjetje na tujem uspešno. Že na domačem trgu mora biti pomembna konkurenčna prednost podjetja sestavljena iz kombinacije kakovostnih izdelkov ter vrhunskega znanja. S tem lahko podjetje svojim strankam ponudi tudi nasvete in rešitve, na katere naročniki morda niso pomislili, in s tem podkrepi svoj nastop. Za novega igralca na igrišču je to pomembna prednost.

Priznanja pomagajo odpreti vrata, nato se je treba dokazati

»Poslovna odličnost je na tujih trgih samoumevna. Za industrijo značilni certifikati se pričakujejo in so prvi predpogoj za preboj na trgu, predstavljajo pa prej prvi korak kot končno zmago.«

Če so določena priznanja in certifikati doma sprejeti kot nekaj izrednega, so v tujini običajno zgolj eden od vstopnih pogojev. A podjetje, ki se je že v domačem okolju uspelo dokazati tujim ocenjevalcem kakovosti, ima v tujini boljše možnosti za enakovreden nastop z drugimi konkurenti. Kljub priznanjem in potrjeni kakovosti pa je treba svoje prednosti ves čas potrjevati in dokazovati, zato spanje na lovorikah ne pride v poštev.

S partnerjem, ki te pozna, razume in podpira, je pot lažja

Pri prebijanju na tujih tržiščih podjetja bijejo trd boj na različnih frontah, zato je vsaka pomoč dobrodošla.

»UniCredit Bank ponuja lokalno, kot tudi globalno močno podporo pri financiranju projektov. Ta povezava olajša začetek na novih trgih, nam prihrani eno veliko polje problemov in pomaga vzpostaviti domače vzdušje tudi na tujih finančnih trgih.«

Denar je tudi v tem primeru pomemben dejavnik pri zagotavljanju stabilnega delovanja podjetja, zato sta vloga in predvsem pomoč banke nadvse pomembna. Podjetju in banki, ki se poznata že iz domačega okolja, je pri začetku poslovanja v tujini prihranjeno obdobje »spoznavanja«, prepričevanja in dokazovanja bonitet. Podjetje lahko nemoteno nadaljuje s svojim delom, banka pa se lahko hitreje odloča, saj podjetje že pozna.

Delite s prijatelji